Aktuellt

Tema: Mediebyråernas roll i det nya medielandskapet – här hittar du alla artiklar
Mediebyråernas uppdrag har förändrats i och med att mediemarknaden har fragmenterats och annonsörerna ställer andra krav. Samtidigt har nya aktörer gett sig in på marknaden. Vad innebär det, och hur bör mediebyråerna agera?

Byråchefen: Tidskrifter och morgonpressen förtjänar en större del av annonskakan
Att tidskrifterna och morgonpressen får en förhållandevis liten del av annonskakan beror på ett kunskapsglapp.

Innehållet avgörande för att vinna publiken – Här är tv- och streamingbolagens strategier
Kampen om tittarna hårdnar. För att vinna slaget om publiken gäller det att ha rätt innehåll. Under Dagens Medias temavecka om innehåll kartlägger vi tv- och streamingbolagens strategier. Här är alla artiklar:


Här är ljudkampanjerna som kan vinna i Guldörat
Här är alla nominerade i Guldörats nyinstiftade kategori Årets ljudkampanj.

”Här är allt vi vet om Netflix nya annonserbjudande”
Netflix annonseringserbjudande har stora möjligheter att revolutionera annonseringen inom rörlig bild. Även om all information inte finns tillgänglig börjar vi få en bra bild över hur tjänsten kommer att se ut. Adons Peter Nilsson sammanfattar allt som finns att veta om tjänsten hittills – och vad som väntar runt hörnet.

Här är juryn som dömer i Mixx Awards
Namnkunniga personer tar plats i Mixx Awards jurygrupper – här är de som dömer årets bidrag.

De utser vinnarna i Mixx
Dagens Opinion, 2022-09-19 19:11Publicerat på webb. Läs hela artikeln här

Adon knyter till sig ny media director
Peter Nilsson lämnar Bannerflow för att gå tillbaka till mediebyråsidan.

Daniel Eriksson: Så blir din marknadsföring framgångsrik – trots att hyllorna står tomma
Forskningen är enig: marknadsföringen bör fortsätta trots kris. Men hur gör man reklam för produkter som inte finns att sälja eller har högst osäkra leveranstider? Daniel Eriksson, vd på Adon, ger sina bästa råd.
