Aktuellt

Här är Sveriges Mediebyråers styrelse det kommande året
Benjamin Holmfred omvald till ordförande i Sveriges Mediebyråer.

Här är branschprofilerna som kan ta hem Stockholm Media Award
Totalt 38 personer har chans att vinna något av de fyra personliga priserna i Stockholm Media Award. Här är alla nominerade.

Peter Nilsson: ”Därför bör CTV vara en del av mediemixen”
Räckvidden i linjär-tv fortsätter att falla – och då gäller det att förbereda sig för morgondagens verklighet. Adons media director Peter Nilsson förklarar varför CTV är ett fördelaktigt alternativ.

Här är juryn som dömer i Stockholm Media Award
Jurygruppen som dömer i kategorierna Årets kampanj och Årets annonsör är klar. ”Vi har lyckats samla en mycket kompetent jurygrupp, säger juryordförande Ulrica Bååthe.


Adon vinner Friskis & Svettis
Friskis & Svettis Riks och Friskis & Svettis Stockholm har båda valt Adon som mediebyrå för sin digitala annonsering.

Mätning, innehållskrig och talangjakt – Här är 2022 års alla temaveckor
Under 2022 har Dagens Media djupdykt i hållbarhet, mätning, digitala prenumerationer, streaming, mediepolitik, talangjakten, innehållskriget och mediebyråerna.

Frida Demervall Givmildheten ökar trots tuffa tider – det finns hopp för mänskligheten
I tider av kris, där intolerans, hat och hot frodas, kan det vara skönt att veta att vi inte helt tappat vår medmänsklighet.

Vår givmildhet ökar – trots de tuffa tiderna
I tider av kris, där intolerans, hat och hot frodas, kan det vara skönt att veta att vi inte helt tappat vår medmänsklighet.

Nu är en bra tid att visa lite medmänsklighet
Inte ens hälften av Norrbottens invånare ger pengar till välgörenhet. De är sämst i klassen. Västerbottningarna är lite bättre.

Ökad givmildhet ger hopp om framtiden
För en betraktare är det en mörk bild som målas upp av mänskligheten just nu.

Mikael Bengtsson: Nu är en bra tid att visa lite medmänsklighet
Inte ens hälften av Norrbottens invånare ger pengar till välgörenhet. De är sämst i klassen. Västerbottningarna är lite bättre.