AdOn på TV4s höstscreening

Idag var vi från AdOn:s AVM och digitala avdelningar på TV4s höstscreening.

Morgonen bjöd på en fartfylld presentation ledd av David Hellenius som presenterade höstens kommande program. Han hade även flera välkända gäster i sin soffa, bland annat casten från Solsidan, Robert Gustafsson, Leif GW Persson och Lena Endre. Det var stort fokus på format som TV4 haft länge som Så Mycket Bättre och Sveriges Mästerkock. Även nya storsatsningar presenterades såsom The Masked Singer och Expeditionen, där bland annat Unibet är en av sponsorerna.

Det gavs även tillfällen till utbyten och givande samtal med branschkollegor och representanter från TV4 vilket ökade insikten inför hösten. TV4s VD Casten Almqvist gav en kortare uppdatering om försäljningen av TV4 till Telia där man nu väntar på beslut ifrån Europeiska kommissionen ifall köpet får göras. Förmiddagen avslutades med liveframträdanden av Miss Li, Nicklas Strömstedt och Petra Marklund. Sammanfattat kan man dra slutsatsen att TV4 investerar i nya storsatsningar samtidigt som de fortsätter med starka och uppdaterade format vilket borde bidra till goda leveranser under hösten. 

Taggar

Våra senaste inlägg

Dela inlägget

Nyfikenheten särskiljer oss. Det är en extra drivkraft i allt vi gör – och en viktig del av vår identitet.