Hollywoodstjärnornas favorit väljer AdOn

Cetaphil är en av världens mest sålda hudvårdsserier, med milt rengörande och mjukgörande produkter för hela kroppen. När man ber världens mest kända ansikten om deras bästa hudvårds- och skönhetstips hamnar Cetaphil ofta högt på listan.

När Cetaphil sökte ny mediebyrå inför 2017 föll valet på AdOn.

– Det känns jättespännande och superkul att få jobba med Cetaphil. Vi kommer att arbeta med en mycket nischad strategi som helt bygger på vår analys av målgruppen och marknaden. Vi tar hänsyn till faktorer som tillexempel målgruppens specifika preferenser för inspiration, mediekonsumtion och hudvård, säger Anndala Ehrstedt projektledare på AdOn.

Maria Hedström; Brand Manager Cetaphil, kommenterar samarbetet:
– Valet föll på AdOn då de bland annat delar vår positiva syn på de affärsutmaningar som vi har. Utöver att AdOn har visat på en tydlig affärsförståelse har man visat på en tydlig kunskap när det gäller dagens medielandskap och de förändringar som marknaden står inför. Som i alla val spelar även kemin och energin i teamet en viktig roll och här kändes det som att vi hittade varandra.
Maria Hedström Brand Manager Cetaphil, Galderma Nordic

-För AdOn känns det extra roligt att få välkomna Cetaphil till oss och att valet föll på oss till följd av det insiktsarbete som vi genomförde i samband med upphandlingen. Produkten hade redan innan lanseringen i Sverige ett starkt och välförtjänt renommé. Däremot har varumärket på den svenska marknaden både marknads- och affärsspecifika utmaningar att ta hänsyn till – något som vi ser fram emot att hjälpa till med, säger Daniel Eriksson VD på AdOn.

Kul säger vi!

Say something

Your email address will not be published. Required fields are marked with a grey bar.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>